Region Fyns regionalforsamling 6 Febura 2012.

I år havde vi, i bestyrelsen, valgt at ligge regionalforsamlingen en Mandag aften, da der tidliger har været stor deltagelse en hverdagsaften.
Hvorvidt det var en fejlagtig beslutning, eller om det blot er mangel på tid generelt hos regions medlemmer vides ikke, men vi var kun 16medlemmer der kunne stemme.

Efter at have indtaget suppe, gik mødet igang.
Trods det beskedene fremmøde, blev der gået til stålet under flere emner.
Et emne der gav anledning til en del disput, var at regionen har 33000kr på bogen.
Dette skyldes dog ikke mangel på arrangementer, men at der de sidste par år, ikke har kunne arbejdes på Agernæs, som der ellers har været afsat 12000kr/år.
Desuden var der ønske om, at vi atter fik styr på rytmen med “forårs” og “Efterårs-renhold” på Agernæs, hvilket så absolut er vigtigt.
Over ½delen af tiden gik med at behandle de indsente forslag ifm. vedtægtsændringer i klubben.
Til sidst kaldte regionslederen årets vinder af FM i trial op og uddelte de flotte gaver, venligts sponseret af Bil Tema i Odense.
Så husk at smut forbi Bil Tema i ny og næ, de har mange spændene ting til bil, hus, båd og meget andet.
Vindernes navne bliver lagt ind her, ligeså snart jeg har dem fra bestyrelsen.
Efter 4½time, kunne mødet hæves og der blev ryddet af bordet og takket for god ro og orden.

Desværre opstod der en uheldig situation i regionen.
Vores kasser Mette B. Eilstrup havde valgt ikke at genopstille og vi skulle derfor have et nyt medlem ind i bestyrelsen.
Trods lidt forarbejde før regionalforsamlingen, hvor der var sendt følere ud, lykkes det IKKE at finde et medlem mere til bestyrelsen.
Hvad måske kunne undre yderligt var, at det end ikke var muligt at finde 2 nye supplanter.
Nu er det som sådan ikke op til mig at give en opsang, men blot minde om, at at hvis man ikke vil hjælpe til med at yde, for at få arrangementer i regionen, ja så bliver der altså ikke nogen at nyde.
Det hænger sammen.
Så vil opfordre folk til i fremtiden, først og fremmest at afse de små 5timer et regionalforsamlingsmøde tager, og være med til at forme klubben og de arrangementer der skal afholdes.
Og dernæst tag del i “driften” af regionen, det er kun ved at frivillige tager fat, at der kommer gang i arrangmenter af enhver slags.

Henrik Higgings Sanderhus.